Mistä lie eilen iskenyt idea käydä lankalaatikot läpi ja katsoa tarkemmin mitä niissä on. Hommaanhan piti ryhtyä heti eikä seuraavana aamuna. Onneksi langat on aika hyvin pysyneet laaatikoissaan ja vielä jotakuinkin loogisessa järjestyksessä. Lisäksi melkein kaikki oli Ravelryn stashissä.

Nykyään tuntuu, että en jaksa neuloa kun villasta. Puuvillat, viskoosit yms. ei vaan ole minua varten.

 

Pitkään mietin näiden suht uusien lankojen kohtaloa. Ihana lanka, koostumus kuin unelma. Toi kimalle ei vaan ole mua varten. Saivat siis mennä...

 

Nää taas... Todella kaunis lanka, vaan en saa mitään niistä aikaiseksi. On vaan liian paksua ja kiiltävää. Nääkin pääsi jakoon.

 

Näitäkin tuli  joskus ostettua isoja huiveja varten. Vaan en minä tätä pysty neulomaan. Ohut mohair hankaa ihon rikki. Otsan rypistys

Novitaa tuli rankattua rajummalla kädellä. Musta on kai tullu hienostelija, kun vaan merinot, silkit yms. kelpaa Silmänisku

 

Floricaakin oli kokonainen laatikollinen. En minä siitäkään mitään saa aikaiseksi. Etenkään, kun kirjoneuleet ei ole mun juttu.

 

Puroakin piti joskus ostaa, kun muka joskus teen huovutettavia asusteita. Näkis vaan. Huovutus ei ole mun juttu, ja muutenkin Puro on mulle liian paksua.

Lisäksi löytyi Teddyä, Karismaa, Rose Mohairia ja ties mitä mikä ei puhutellut. Tänä aamuna sitten naputtelin ilmoituksia Huutikseen. Siellä on nyt sitten vaikka mitä myynnissä, jos kiinnostaa...

Nallet ja 7 Veikat sai jäädä. Meillä lapset kuluttaa sukkia siihen tahtiin, että niitä kuluu. Perheen miehille ei edes kelpaa kun 7 veikka tai muut vähän paksummat sukkalangat. Toisaalta niistä neuloo nopeasti, niin ettei haittaa vaikka joutuisi tekemään useammat talvessa.

Ettei nyt vaan pääse syntymään vaikutelma, että mun langat vähenisi, pitää kertoa, että perjantaina tuli paketti Englannista. Nauru

Araucanian Ranco Solidia. Tässä on mun mielestä hinta laatusuhde kohdallaan. Etenkin, kun ostin poistolankana Kieli ulkona Monelle ehkä pelkkä sukkalanka, mut mulla tulee muuhunkin käyttöön. Tätä violettia tuli 5 vyyhtiä.

Lisää samaa laatua, viisi vyyhtiä tätäkin väriä.

Queenslandin Rustic Tweediä pari vyyhtiä. Tätä lankaa on jäänyt eri väreissä parista työstä, joten jos yhdistämällä saisi kaiken käytettyä.

Lisää Ranco Solidia. Näistä yksittäisistä vyyhdeistä pitäisi tehdä sukkia, sormikkaita yms.

Tää on kyllä luonnossa paljon kirkkaamman vihreä...

Vaihtelun vuoksi Ranco Multyä. Siis samaa kun yllä, mutta monivärisenä.

Ja vielä...

Ja vielä...

Tää on jotenkin turhan valju mun makuuni, mutta meidän neiti vois tykätä.

Ja jottei laatikoihin pääse tämän jälkeenkään vajetta syntymään, tein perjantaina elämäni ensimmäisen Wollmeise tilauksen. Tuli vielä tilattua ihan sika säkissä, sekalaista paketteja, eli värit näkee kun ne tulee. No, taitaapi olla niin kysytty lanka, että saa myytyä helposti eteenpäin, jos värit ei miellytä.

Lopputulos siis on, että mulla on yhä liian vähän laatikoita langoille. Seuraavaksi ostoslistalle pääseekin pari uutta säilytyslaatikkoa. Silmänisku Nämä langat kun ei tunnu myymällä vähenevän... Nolostunut