Useat ihmiset innostuvat näin syksyn tullen säilömään kaikenlaista talven varalle. Näin on käynyt myös minulle. Varustaudun kovan talven varalle ja kylmiön hyllyt täyttyvät, langoista nimittäin. Nyt pidätte minua taatusti ihan seinähulluna, josko se yhtään auttaisi asiaa kerottakoon, että ko kylmiö ei ole toiminnassa. Siitä on tullut varasto, lähinnä minun langoilleni. Onhan minulla omat hyllyt langoilleni alakerrassa, mutta jostain syystä ne ovat pikkuhiljaa muuttaneet yläkerran kylmiöön.

Näin syksyn lähestyessä olen sitten kiihtyvällä tahdilla värjännyt lankoja. Hamsteri minussa haluaa varustautua talven varalle hyvällä varastolla iloisen väristä lankaa. Haaveilen jo kylmän kuulaista pakkaspäivistä jolloin voin käpertyä sohvan nurkaan neulomaan. Välillä pimeän hiipiessä nurkkiin voin vaikka vain ihailla värikkäitä lankojani, todellista väriterapiaa Hymy

Jostain syystä onnistun aina näissä unelmissani unohtamaan ne vetiset loskakelit ja muut ikävät asiat. Kuten sen tosiasian, että töissä on käytävä talvellakinHuuto.  Miten paljon paremmin talvesta selviäisikin, jos voisi viettää päivät sohvan nurkassa värikkäiden lankojen keskellä...

Tyttäreni, 8v., on ollut kovasti flunssainen jo kohta viikon. Tänään yritin sitten keksiä hänelle jotain mieluista puuhaa. Hän halusi ehdottomasti opetella neulomaan. Yllättävän hyvin homma lähtikin sujumaan, vaikka minulla ei ollut 7veikkaa paksumpaa lankaa harjoitteluun. Lupasinkin siinä sitten hommata hähelle viikonlopun aikana sopivampaa lankaa neulontaan. Hän halusi tietty raidallista lankaa, tekee kuulemma kaulahuivin (saa nähdä riitääkö into loppuun asti). Enpä keksinyt sitten tähän hätään muuta kuin kaupasta pari kerää valkoista Tempoa. Sitä sitten äsken maalasin pihalla kilpaa pimenevän illan kanssa. Nyt lanka on jäähtymässä ja odotaa huuhtelua. Toivottavasti onnistui, minä kun lupasin neidille, että lanka odottaa, kun hän tulee sunnuntaina isältä.

Sain viime sunnuntaina valmiiksi sukat jotka pitäisi lähettää Suuren Käsityölehden kilpailuun. Postitan ne ensi viikolla, koska haluan ensin saada ystäväni mielipiteen niistä. Huomenna olisi nimittäin tarkoitus lähteä hänen kanssaan sienimetsälle. Sunnuntaina puolestaan suuntaan näillä näkymin isin kanssa puolukoita poimimaan. Eli varaudun talven varalle joka tavalla Silmänisku.